FAQ

Vragen over Boltix? Op deze pagina vind u veelgestelde vragen over onze producten, bezorgingen, diensten en andere zaken.

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

  • 1. Selecteer het gewenste product en voeg deze toe aan je winkelwagen.
  • 2. Voer je persoonlijke gegevens in. Al een account bij ons? Je persoonsgegevens worden automatisch ingevuld.
  • 3. Betaling afronden en bestelling plaatsen. Zodra de betaling is voltooid ontvang je van ons de bestelbevestiging met ordernummer. Easy toch?

Is het mogelijk om mijn bestelling te annuleren of te wijzigen?

Als je je bestelling wilt annuleren of wijzigen, neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice. Afhankelijk van de status van je bestelling kan het nog mogelijk zijn om deze te annuleren of wijzigen.

Kan ik het bezorgadres van mijn bestelling wijzigen nadat ik deze heb geplaatst?

Het is mogelijk om het bezorgadres van je bestelling te wijzigen nadat je deze hebt geplaatst, maar dit kan alleen als de bestelling nog niet is verzonden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

Kan ik een bestelling plaatsen zonder een account aan te maken?

Het is mogelijk om een bestelling te plaatsen zonder een account aan te maken. Je kan als gast een bestelling plaatsen en je gegevens invoeren zonder dat je hoeft te registreren.

Betalen

Op welke manieren kan ik betalen?

Met onderstaande betaalmethodes. Welke methode je ook kiest, je betaalt 100% veilig.


iDeal:via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank
PayPal:makkelijk en snel betalen, je hoeft hierbij geen contactgegevens in te vullen, omdat deze bekend zijn bij PayPal.
Bancontact:via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank. Alleen mogelijk voor Belgen.
Belfius:via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank. Alleen mogelijk voor Belgen.
KBC: via de vertrouwde online betaalomgeving van je bank. Alleen mogelijk voor Belgen.
Creditkaart: betaal veilig met je creditkaart.

Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw

Waar kan ik mijn factuur vinden?

Zodra de betaling is voldaan ontvang je de factuur per e-mail. Check ook even je spam-box. Mocht je de factuur niet kunnen vinden versturen we deze graag opnieuw.

Waarom heb ik nog geen betaalbevestiging ontvangen?

Als je na een betaling nog geen bevestiging hebt ontvangen, is het verstandig om te controleren of het bedrag daadwerkelijk van je rekening is afgeschreven. Pas als dit het geval is, kun je er zeker van zijn dat de bestelling correct is verwerkt. Het kan ook voorkomen dat de betaalbevestiging per ongeluk in je spam-folder is beland, dus het is aan te raden om deze ook te controleren. Als je de bevestiging nog steeds niet kunt vinden, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zullen ons best doen om het probleem op te lossen.

Waarom is mijn betaling mislukt of geweigerd?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een betaling is mislukt of geweigerd. Dit kan te maken hebben met een onvoldoende saldo, verkeerde betaalgegevens, technische problemen of fraudepreventie.

Op dit moment is je bestelling geannuleerd. Probeer de bestelling te voltooien met een ander betaalmiddel of neem contact op met de klantenservice

Hoe werken de kortingscodes?

Bij de laatste stap van de bestelling kun je de kortingscode invullen. De korting wordt gelijk verrekend met het totaalbedrag.

Verzenden

Wordt mijn pakket gratis bezorgd?

Ja! Jouw pakket wordt altijd gratis bezorgd.

Welke bezorger wordt gebruikt om mijn pakket te bezorgen?

De meeste bestellingen worden bezorgd met DHL. Met de ontvangen Track & Trace kun je precies zien waar je bestelling op dit moment is.

Waar is mijn bestelling op dit moment?

Via de Track & Trace van DHL kun je precies zien waar je bestelling zich bevindt. De Track & Trace en verzendbevestiging vind je terug in onze mail.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij de aflevering?

DHL probeert altijd jouw pakket bij de buren te bezorgen of bij een afhaalpunt te leveren. Je kunt je pakket dan binnen 7 dagen ophalen.

Mijn bestelling is incompleet, wat moet ik doen?

Is jouw bestelling incompleet? Neem dan contact op met de klantenservice met de missende onderdelen.

Wat moet ik doen als ik mijn pakket niet heb ontvangen?

Om te achterhalen waar jouw pakket zich bevindt, is het belangrijk om de volgende punten te controleren:

  1. De Track & Trace-code: Controleer of je de juiste Track & Trace-code hebt en of deze up-to-date is.
  2. Het bezorgadres: Controleer of het bezorgadres correct is ingevuld en of het pakket niet per ongeluk naar een ander adres is gestuurd.
  3. De reis van je pakket: Controleer of er onderweg vertragingen zijn geweest of andere problemen zijn opgetreden.

Als je al deze punten hebt gecontroleerd en er nog steeds wordt aangegeven dat jouw pakket is bezorgd, terwijl je het niet hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Het kan zijn dat jouw pakket bij de buren is afgeleverd of bij een afhaalpunt is bezorgd. Dit zal echter worden aangegeven in de Track & Trace-informatie.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wij verwerken alle bestellingen binnen 1-2 dagen. Vervolgens ontvang je de bevestiging per mail. De exacte bezorgtijd is afhankelijk van de bestelling die je hebt geplaatst. Op de bijbehorende productpagina vind je de levertijd. Via de ontvangen track & trace kun je precies zien waar jouw bestelling zich bevindt.

Retourneren

Wat is de retourtermijn van mijn bestelling?

Onze retourtermijn bedraagt 14 dagen. Dit betekent dat je het recht hebt om het product binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. Binnen deze termijn kun je het product bekijken en beoordelen en beslissen of je het wilt houden of retourneren. Als je het product wilt retourneren, zorg er dan voor dat het product in dezelfde staat verkeert als waarin je het hebt ontvangen en dat alle accessoires en verpakkingsmaterialen zijn inbegrepen.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Onze retourvoorwaarden zijn als volgt:

  1. Retourneren kan binnen 14 dagen na ontvangst van het product.
  2. Het product moet in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen. Dit betekent dat het product onbeschadigd moet zijn en alle accessoires en verpakkingsmaterialen moeten zijn inbegrepen.
  3. De kosten voor retourzending zijn voor eigen rekening, tenzij het product defect is of niet aan de beschrijving voldoet.
  4. Wanneer je het product retourneert, zorg er dan voor dat het goed is verpakt om transportschade te voorkomen.
  5. Zodra wij het geretourneerde product hebben ontvangen en gecontroleerd, zullen wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen terugbetalen.

Houd er rekening mee dat wanneer het product niet voldoet aan de retourvoorwaarden, wij het recht hebben om de retourzending te weigeren en het product terug te sturen naar de afzender.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Om het product te kunnen retourneren, zijn er een aantal voorwaarden en tips die gevolgd moeten worden:

  1. Het product kan alleen geretourneerd worden als het compleet is en, voor zover mogelijk, in de originele verpakking zit. Het is belangrijk om het product niet verder uit te pakken en alleen te gebruiken voor zover het nodig is om te beoordelen of je het wilt houden.
  2. Er geldt een maximale kilometergrens van 10 kilometer voor het retourneren van het product. Als er meer dan 10 kilometer met het product is gereden, wordt er €2,00 per kilometer aan afschrijvingskosten in rekening gebracht.

Hoe kan je het product retourneren?

Stuur de volgende informatie naar info@boltix.nl om het retourproces in gang te zetten:

  • Naam van de koper
  • Adres van de koper
  • Ordernummer
  • Product dat geretourneerd wordt
  • Reden van retour

Op basis van deze informatie zal het retourproces verder worden afgehandeld.

Mijn product is kapot of beschadigd, wat kan ik doen?

Als je product kapot of beschadigd is bij ontvangst, neem dan binnen 3 dagen contact op met onze klantenservice. Afhankelijk van het product en de aard van de schade zullen wij je adviseren over de volgende stappen.

Wat zijn de garantievoorwaarden?

Bij Boltix heb je recht op garantie tegen fabricagefouten, waarbij de factuur als garantiebewijs dient en de factuurdatum als ingangsdatum van de garantieperiode geldt. Het gaat om een carry-in garantie, wat betekent dat we vragen het defecte product naar ons terug te sturen of te brengen, waarna wij het product zullen repareren of het laten repareren door een externe reparateur. De garantietermijn is verschillend per type fiets. Op de productpagina van de bijbehorende fiets vind je de exacte garantietermijn. Let op: onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage zoals banden, remblokken, lagers, aandrijfriemen en tandwielen vallen niet onder de garantie. Garantieclaims worden niet geaccepteerd als er sprake is van:

  • schade veroorzaakt door eigen toedoen, zoals waterschade, valschade, drukschade, stootschade en schade na stunten;
  • schade veroorzaakt door onjuist gebruik van het product;
  • pogingen om het product zelf te openen of te repareren;
  • veranderingen of toevoegingen aan onderdelen die niet bij levering aanwezig waren;
  • schade veroorzaakt door onvoldoende onderhoud. Als je aanspraak wilt maken op garantie, neem dan contact op met onze klantenservice.